شناسه خبر : 81671
سه شنبه 10 فروردين 1400 , 12:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات بهسازی گلزار شهدای یزد/فیلم

کنگره ملی 4000 شهید استان یزد| عملیات بهسازی گلزار شهدای یزد آغاز شد / الگوگیری از معماری مسجد جامع کبیر یزد در گلزار شهدا + فیلم

گروه استان‌ها - عملیات بهسازی گلزار شهدای یزد با الگوگیری از معماری مسجد جامع کبیر یزد با حضور مسئولان و خانواده شهدای استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد، آیین آغاز به کار عملیات بهسازی گلزار شهدای استان یزد دقایقی قبل با حضور مسئولان استان در گلزار شهدای خلدبرین یزد شروع به کار کرد.

جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: پس از اجرای مجموعه مسقفی که در دهه 80 توسط هیئت امنای ساماندهی گلزارهای شهدای یزد با محوریت بنیاد شهید و شهرداری و دستگاه های مربوطه اجرا شد، به دلیل نواقصی که بعدا به وجود آمد از جمله مشکل در هنگام بارندگی و باز بودن فضا، طرح جدید بهسازی این فضا در دستور کار شورا و شهرداری یزد قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد با حفظ وضع موجودی که درگلزار شهدای خلدبرین هست، اقدام به اجرای طرح توسعه این فضا صورت گیرد و با انجام طرح مطالعات، طرح معماری در روندی یک ساله مورد تصویب شورای اسلامی شهر یزد قرار گرفت.

شهردار یزد گفت: انشاالله امسال این طرح در دستور کار قرار می گیرد و کل این طرح در فضای 4500 متر مربع انجام می شود که شامل محوطه سازی و فضای پیرامونی آن می شود.

عزیزی بندرآبادی خاطرنشان کرد: تمام فضاها و جداره‌های پیرامونی بسته می‌شود و برای جلوه‌ها و نماهای چهارگانه این فضا طراحی دقیقی صورت می‌گیرد و تا گنبد رفیعی هم به ارتفاع 9 متر طراحی شده و به اجرا می‌رسد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: الگوی معماری این طرح از معماری مسجد جامع کبیر یزد گرفته شده و  تلاش بر این است که همه زوایا از این طرح و الگوی معماری مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار یزد افزود: در فضای پیرامونی هم بحث پارکینگ دیده شده که مراجعه کنندگان بتوانند خودروهای خود را پارک کرده و مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

عزیزی بندرآبادی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح مبلغ 60 میلیارد پیش‌بینی شده و در صورت انجام پیوست تامین اعتبار، این طرح در حدود سه سال اجرا می‌شود.

 

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi